Masinal null või faas

  • Loendurid

Kas on võimalik puruneda nulliga? Paljud hakkavad ise seda küsimust küsima, kui nad hakkavad valima sisendikaitselüliti. Nulljuhid peavad alustama kaitselülitit või kohe nullibussi? Vastus sellele küsimusele, mida me EIR-is otsime. Sellest paksust raamatust ei pea te läbima, sest saate teada selle artikli vastusest. Samuti on siin lingid normatiivdokumentide asjakohastele punktidele.

Neutraalse juhtme lahutamiseks koos faasiga kasutavad nad kahesuunalist (ühesfaasilises võrguses) ja 4-pooluselist (kolmefaasilistes võrkudes) kaitselülitid.

Selleks, et teha kindlaks, kas teie positsioonis oleva relva abil on võimalik nulli murda, peate nägema, millises majakeses kasutatakse maandussüsteemi.

Esiteks tutvustame punktiga 1.7.145. PUE:

Põlemis- ja PEN-juhtmete vooluahel ei tohi lülitada lülitusseadmeid, välja arvatud pistikühenduste abil töötavate elektriliste vastuvõtjate toiteallika puhul.

Samuti on lubatud üheaegselt lahti ühendada kõik sisendseadmete juhtmed üksikute elamute, suve- ja aiamajade ja samalaadsete objektide elektripaigaldistele, mis sooritavad õhuliinidest ühefaasilistest harudest. Sellisel juhul tuleb PEN-juhi PE-le ja N-juhtmele eraldada enne sisendkaitse lülitusseadet.

PEN-juhe ühendab nullist töötav N ja nullkaitse PE-juhtmetega täielikult toiteallikast. See on TN-C maandussüsteem.

Kuidas seda kodus määratleda? Vaadake jaotuskasti ja kui sisend on 2-juhtmeline, siis on teil TN-C. Kolmas eraldi maandusjuhe puudub. Seda kasutati varem ja seda leiti nõukogude ehitusmajades.

Selles olukorras on EMP-l keelatud automaatselt nullida.

Kuigi sellisel maandussüsteemil saate masinal nullida, kui teil on elektriliinis ühefaasilise haruga varustus (eramud, suvilad jms), tingimusel et PEN-juhi ja masina eraldamine on lõpetatud. Seal on juba 3-juhtmeline võrk.

Kui teie kodu on TN-S maandussüsteem. See on siis, kui juhtmed N ja PE jagatakse sõltumatuteks juhtideks täielikult toiteallikast.

Kuidas seda kodus määratleda? Vaadake varjestust ja kui sisend on 3-tuum (ühesfaasilises võrgus) või 5-tuum (kolmefaasilises võrgus), siis on teil TN-S.

Sellises olukorras on punkt 1.7.145. PUE keelab masinat purustada ainult PE maandusjuhtme. Seetõttu võib neutraaljuhiga ühendada kaitselülitiga.

Kui kaitset teostavad mitte automaatsed lülitid, vaid kaitsmete abil, siis vaatame OLC-i, punkt 3.1.17.

Kui kaitsmed kaitsevad võrke, tuleb need paigaldada kõigile tavaliselt maandamata poltidele või etappidele. Kaitsmete paigaldamine neutraalsetesse juhtmepaaridesse on keelatud.

Mõtle ainult, et erinevatel kaitselülititel on keelatud käivitada "L" ja "N". Need peavad olema ühendatud ainult ühe seadmega, mis tagab mõlema juhtme samaaegse lahtiühendamise. See on täpsustatud punktis 3.1.18. Pue.

Neutraalsetest juhtmetest vabaneb luba paigaldada eeldusel, et kui need käivituvad, siis lahutatakse kõik võrgust lahti ühendatud võrgud korraga.

Nagu näete, "lubatav" ei tähenda "vajadust". Seetõttu otsusta ise, kas TN-S maandussüsteemis on vaja puruneda nulliga.

Tahaksin mainida ka EMPi soovitusi punktis 7.1.21.

Kui söötmine ühe etapi mitmefaasiline veevõrgus oksi õhutorustikel kui PEN-juhi õhuliini on ühine rühma ühefaasilise toitmist erinevate etappide, on soovitatav esitada kaitsev sulgemist tarbijate kui ülepinge kõrgem lubatud mis tuleneb saa laadida sümmeetria kalju PEN-juht. Väljalülitamine peab toimuma hoone sissepääsu juures, näiteks toimides sisend-kaitselüliti sõltumatult vabastades ülepinge relee ja nii faasi (L) kui ka nulli (N) juhid peavad olema lahti ühendatud.

Näiteks alates ühest õhuliinist kombineeritud nullist töötavaga ja nullkaitsega juhtjuhtmega PEN, on mitu eramaja tänav. Üks faas on ühendatud mitme majaga, mitmest maja teise faasi jne Kui ühine PEN-juht on kõigile ühine, on võimalik ülerõhk, sest faaside koormus ei ole ühtlane. Sellises olukorras on PUE pingerelee abil soovitatav kaitsta pingejõu eest, samal ajal tuleb L ja N välja lülitada

Kuid kapten ja intern läksid kõrgsurvekaabli kahjustuste parandamiseks. Nad tulid ja vaatasid: kaabel oli arenenud, juhtmed olid keerutatud.
Kapten:
- Ma libiseb veenide vahele jääkainete vahel ja lööb nende üle nii, et neid saaks sirgendada. - Mõista kõik? - Bay!
Praktikant keerles ja kuidas ta annab kiivri kaptenile. Master, muidugi, oma sõrad ja läinud.
- Onu, ma vabandan, ma ei teinud otstarbekalt, ma ei tahtnud, ma jäin vahele, ma ei hakka.
Master (silmadega väheneb 5 kopikat):
- Mis padla vool sisaldab?

Automaatne null või faas Kas on võimalik isegi nullmoodul puruneda?

Kas kaitselüliti on seadistatud nulliks või faasiks?

Kas on võimalik isegi nullmoodul puruneda?

Selleks, et otsustada nulli või panna automaatne faas ja on võimalik või mitte palla nullautomaat, on vaja tutvuda EIR reeglitega

Kui näete kilbis kahesuunalist sisendit, see tähendab, et kolmandat maandusjuht ei ole, siis pole täiesti võimatu automaatselt nulli ära lõigata, see on OLC reeglite järgi keelatud.

Teine võimalus, samad toimingud avanevad elektripaneeli, kui seal on kolm juhtmeedet, on võrk ühefaasiline, siis paigaldatakse teie maja TN-S maandussüsteem (see on siis, kui kaitsejuhe on neutraalne ja neutraalne juht on eraldatud ja toide).

Sellisel juhul on võimalik sellepärast automaatselt rebida sama nulli, kuid maandurit ei saa automaatselt välja tõmmata ja see on selgelt kirjutatud EIR-is.

See tähendab, et sellele küsimusele ei seata selget vastust, tuleb arvestada konkreetse olukorra üksikute hetkedega.

Automaatne null ja faas? või automaatne ainult etapil? või automaatne ainult nullini. ühefaasilistel kodumasinatel.

Professionaalsed elektriklased teavad vastust sellele küsimusele, kuna nad on tuttavad EMP-ga (elektripaigaldiseeskirjad) ja eriti selle osaga, milles kirjeldatakse kahe maandussüsteemi - TN-C ja TN-S - põhilist erinevust, mis on selgitus iseenesest.

Ma püüan seletada tavaliste surelike sõrmedega, nagu mina.

Kui teie korterisse tulevad kaks juhtmed (see on näha esipaneelil), on teie ruumi maandussüsteem TN-C. Sellisel juhul pole masinat võimalik nullida. Vooluallikast tarbijale on ühendatud nullist tööriistad ja nullkaitselised juhtmed - PEN-kaitsega ja L-faasiga töötav null. Selline toit oli nõukogude ajal tihti ja seal on veel palju kohti. Sellisel juhul ei tohiks nulli ristata, peate selle otse tegema. Automaatselt lõhub ainult faas.

Kui teie korterist rida on kolmest juhistest, siis muidugi, kui see on ühefaasiline võrk, siis on see TN-S süsteem. Sellisel juhul on nullist vabanevad ja nullkaitselised juhtmed eraldatud ja näevad välja nagu PE-kaitse null, N-töö null, L-faas. Nii saate puruneda nulljuhtme kuulipildu, jättes samal ajal "otsese" nullkaitse. Sellisel juhul peab kaitselüliti olema kaheosaline, mehaaniliselt ühendatud, et samaaegselt sulgeda nii töönurk kui ka faas.

"Null" masina kaudu

Tere pärastlõunal Ma tahan küsida.

SIP 4X16 kaabel, 3 südamikku (koos faasidega sisestatakse 3-faasilises kaitselülitist) sobib maamajas ja nulljuhtme on ühendatud ühefaasilise kaitselülitiga.

Masinate alt on juba maja "vask" ümber käinud. Nii et nad elasid mitu aastat.

Uus elektrik ja küsib nüüd, et eemaldaksin ühefaasilise automaatse seadme nulltuumorist ja ühendaksin selle bussi kaudu.
Mida ta teda häirib - ei räägi.

Küsimus on tegelikult järgmine: milline on automaatse seadmega lülitamise puudumine (kas selline ühendus on lubatud) ja miks elektrikud haigestuvad?

Hawk-IT kirjutas:
milline on automaatse masina sisse lülitamise puudus (kas selline ühendus on lubatud)

3.1.17. Kui kaitsmed kaitsevad võrke, tuleb need paigaldada kõigile tavaliselt maandamata poltidele või etappidele. Kaitsmete paigaldamine neutraalsetesse juhtmepaaridesse on keelatud.
.
6.1.36. Kaitsmete, automaatsete ja mitteautomaatsete üheastmiliste lülitite paigaldamine maandatud neutraalsetesse võrkudesse null töötavate juhtmetega on keelatud.

Hawk-IT kirjutas:
Mis teeb elektrik haigeks?

Elektrik ei tee probleeme, vaid tahab vea parandada.

foto aitab kindlaks teha, mis toimub

Elektrik on õige. Kohe uuesti

Elektril on õigus, mul pole kahtlust.
Ja kes suudab seletada vea tähendust. Ilma üheosilika "puuduva".

Isegi kaks põhjust
1 - Selles õhuliinil TN-S-C peate vaatama, kuhu te olete teinud töönurga lahutamiseks ja maanduks. Kui majas näib, et see automaatne põrk ja maandus, mis põhimõtteliselt vastuvõetamatu
2 - kui eraldamine läheb põlema enne sisendit, see tähendab, et PУЭ automaatvastaja nõue peaks olema (teie puhul) kas 3 pole neljandal või faasil (faas ja null). Erinev masin nulliks - MITTE LUBATUD. Asjaolu, et nullautomaadi nimiväärtus on faasi nimiväärtusest suurem, ei ole vabandus

PS Selgitus on lihtne, kui ühe faasi lühis on nulli (suure vooluga), siis automaatne graafik isegi erinevatest nimiaegsetest väärtustest ja nullautomaat saab sulgeda faasist kiiremini, samal ajal maandamine katkestab teid. Ja jääte ilma valguse, kuid külmkapi kehasse (näiteks)

Kas lüliti on faas või null?

Tööpõhimõte standard, tuttavad tulede lüliti on üsna lihtne, kui vajutate nuppu füüsiliselt murrab (või ühendab) Elektriringil polsterdatud lühter, seina või muu laternaga.

Kuna faas ja nulljuhtmed on vajalikud, et valgusti saaks töötada, on tegelikult võimalik paigaldada lüliti mõlema neist vahele ja süsteem toimib esmapilgul võrdselt hästi.

Võib-olla sellepärast tekib sageli küsimus, milline on reegel: kas lüliti peab avama faasi või nulli ja miks?

On esimene osa selle küsimuse, nimelt et ta murda kaitselüliti faasi või null, siis on vastus SAE reeglid elektriseadmete peamine dokument, mis reguleerib eeskirju ning juhtmestik.

Viimases, täna olulises osas on OSP 7. väljaanne, punkt 6.6.28, järgmine tekst:

Kolme- või kaherattalistel ühefaasilistel liinidel võib kasutada maandatud neutraalseid üheastmilisi lüliteid, mis tuleks paigaldada faasijuhtmestikku või kahesuunalisse lülitusseadmesse ning väljalülitamine peaks võimaldama ühe neutraaljuhtme lahtiühendamist faasijuhtmest lahti ühendamata.

Nagu näete, näevad reeglid otsesõnu, et valguslüliti on paigaldatud faasijuhtme vahele, mitte nulljuhile, ja see on ainus viis ja peate selle teisiti paigaldama.

Miks peaks täpselt faas, kuid mitte null, valguse lüliti murda?

Esimesel pilgul ei ole erinevusi, mõlemad skeemid töötavad samal viisil, sest isegi siis, kui lüliti lukustub nulliga, lülitub valgus välja ka siis, kui faas on purunenud.

Et seda paremini mõista, laske selguse mõttes kaaluda vooluahelat lüliti ühendamiseks, milles sellega ühendatakse nulljuht (null).


Nagu näete, koos sellele kokkuleppele ühenduse lüliti lambi on alati pinge, see on peamine puudus, mis võib põhjustada tõsiseid probleeme ja puudusi toimimise ja hooldamise valgusallikat.

Esiteks on sellise ühendamismeetodi peamiseks ohuks see, et kui te kogemata kontakteerite juhtivate kontaktidega, võite lööke vahetades näiteks lüüa asendada.

Lisaks sellele, kui toitekaabel Isolatsioonivea või kahjustada elektriühendused sees lamp, faasijuhe võib lühises korpuse. Ja siis, lihtsa puudutusega lühter või sconces, te ise muutub dirigent, osa elektrivõrku tunnevad tõsist elektrilöögi eest, samas kui teatud tingimustel elektrilöögi võib olla isegi surmav.

See on eriti tõsi, sest valgustusrühmade samas SAE lubatud mitte kehtestada erinevus kaitse, nagu RCD, nii õpid stressi kehal, kuid kui tunnete heakskiidu lamp ei saa sisse lülitatud.

Teine ei ole nii ohtlik, kuid mitte vähem ebameeldivaid probleem - hubisev lamp tuled välja. Modern energiatõhusate lambid - säästes (päevavalgus) või LED, võib reageerida isegi väikeste muutustega elektrivõrku isegi ülimadala hoovused võivad käivitada neid. Seega, isegi kui lüliti võib olla kumama lambid, mis vähendab nii lambi eluea ja paljud lihtsalt tüütu.

Seetõttu on nende ja mõne muu probleemi vältimiseks õige, et kaitselüliti katkestab faasi, mitte nulli.

Kahjuks enamasti inimesed ei tea faasi või null peaks olema lüliti, kui juba silmitsi ebaõiget juhtmestik, mille null lüliti ja kõik eespool nimetatud probleemid. Mida teha sel juhul?


Lüliti lülitamine katkestab faasi, mitte nulli


Kui olete õigesti täidetud ühendus kommutaatorliiniga lambi ja avab null asemel etapi (PUSH teada, kuidas teha kindlaks, millised on null juhe ja mis etapp). Seda saab parandada ainult muutes ühenduskarbis olevat ühendust.

Selleks peate leidma jaotuskarbi, mis asub kõige sagedamini valguse lüliti kohal 10-30 cm kaugusel laest. Vastavalt elektripaigaldise reeglitele peaks see olema hõlpsasti juurdepääsetav ja sageli võite seda leida üsna kiiresti (kuid kahjuks mitte alati).

TÄHELEPANU! Kõik kaitselüliti juhtmestiku vahetamise töö on vajalikud ainult pingest vabastatud võrgu toimimiseks. Selleks lülitage kindlasti selle rühma kaitselüliti välja elektripaneelist ja veenduge, et paigalduskohas pole pinget.

Niisiis näeb välja selline ühendusskeem ühenduskarbis, milles null on lülitiga ühendatud ja faas läheb otse valgusesse.


Kõige sagedamini on vooluring just see, et sisendvõimsuskaabel läheb karbisse ja läheb seejärel järgmisele ühenduskohale, seega on tavaliselt neli kaablit:

1.n - kaabel, mis töötab lülitiga (kahetaktiline ühe nupuvajutusega lüliti)

2.n - sisendkaabel (Standardne kolmeastmeline: faas, null, maandus)

3.n - lühiajaline kaabel (kolmnurk: faas, lüliti null, ühe nupuvajutusega maandus)

4.n - kaabel, mis töötab järgmiste valguslülitite või väljalaskegruppidega (kolme tuum: faas, null, maandumine)


Nüüd peame muutma seda vooluhulka, nii et lüliti katkestab faasi, mitte nulli.

- Lülitiga ühendatud traat 1.1 on ühendatud faasijuhtmete 2.2 ja 4.2 kontaktiga

- Traat 1.2 (naasmine lülitist) on ühendatud faasijuhtmega 3.2, mis läheb läätsele

- Ülejäänud neutraalne traat 3.1, mis läheb läätsele, on ühendatud juhtmete 2.1 + 4.1 kontaktiga

Järgnevalt on näidatud ahela neutraaljuhtme asendamiseks kaitselülitiga faasiga 1:


Nüüd on lüliti õigesti ühendatud, selle poole pöördub faasijuht, mitte nulljuhis. Nagu näete, on ühendusskeemi muutmine üsna lihtne.

Ma soovitan teil lugeda meie artiklit, milles kirjeldatakse kõiki lubatud juhtmestikke juhtmete ühendamiseks karbidesse ja tehke seda kõige mugavamateks. Minu arvates on kodukeskkonnas ilma valgustusgruppide juhtmete ühendamiseta spetsiaalsete tööriistade ja erioskuste kasutamine mugav kasutada WAGO klemmplokke.

UPD: mõned inimesed soovitavad lihtsalt muuta faasi nullpunktidega elektripaneelil ja lülitus lülitub automaatselt soovitud asendisse. Ma ei sooviks kõigil seda teha, peate esmalt analüüsima kogu korteri juhtmestikku ja seda on üsna raske teha, on parem mitte teha selliseid tõsiseid sekkumisi ilma korraliku kogemuse ja teadmiseta.

Kui teil on ikka veel küsimusi faasi või nullteema kohta, peaks see lüliti asendama, jätke need kommentaaridesse. Lisaks on teretulnud ka terve kriitika, isiklik kogemus ja kõik muud kasulikud arvamused.

Kas rippida null või mitte?

Nii et me jõuame sisselülitamisseadme paigaldamiseni. Kõik on faasiga selged, kuid kust alustada nullist automaatsesse või kõikumiseni nullibussiga (N)? Et neutraaljuhtme lahti ühendada, paigaldatakse ühefaasilise koormusega 2-pooluseline automaat ja kolmeosaline 4-pooluseline automaat.

Jälgime EMP reegleid ja selgub, et peate esmalt välja selgitama, millist maandussüsteemi kasutatakse. PEN-juhtme eraldamine peab toimuma enne sisenemist, seejärel saab elektripaigaldise kõigi juhtmete samaaegsel lahtilülitamisel (õhuliinide ühefaasiliste harudega).

Rääkides PENi juhi juurest, peame mõistma, et see ühendab N-tö ja PE-kaitse, mis kulgeb kogu ahelas. TN süsteemi sellist alamsüsteemi nimetatakse TN-C-le. Kui teil on selline süsteem, saate seda hõlpsasti kindlaks määrata. Vaadake oma kilbi, tule masinale kaks traati, see tähendab TN-C. Sellisel juhul on null oksendamine keelatud.

Kui olete läbi viinud PEN-juhtme eraldamise seadmesse, siis saate sel juhul masinasse nullida. Võite seda näiteks kasutada eramajanduses. Sellisel juhul saadakse kolmjuust.

Eemaldage TN-S süsteem kergelt. Vooluallikast läbib PE ja N juhid eraldi kogu. Sellisel juhul on PUE keelatud, murda ainult PE juhi. Kuid saate seadmesse N-draiverit ohutult hankida.

Lubage mul teile meelde tuletada, et faasi alustamine ja erinevate masinate nullimine on keelatud. Juhtmeid tarnitakse ainult ühele seadmele, mis omakorda lülitab juhid võrgust üheaegselt välja.

Teine asi on see, et on oht, et võimsus suureneb. See juhtub siis, kui PEN-juhtmega esineb õhuliin dupleksiga, milles on mitu sektsiooni. Power on ette alates majad eri faasides on see, mida ma olen, et purunemise on ühine kõigile PEN võib ületada U (pinge), koormust ei ole ühtlane. Sellisel juhul reguleerib reegel pingereleedi paigaldamist, kuid N ja L peavad samaaegselt välja lülituma.

Kus on parem lüliti lülitada: nulli või faasi? Ja miks?

Kindlasti etapis, kas ainult seetõttu, et see nõuab elektriseadmete käitamise eeskirju. Kui seade on pidevalt faasi all, siis võib ükskõik milline muu seadme, radiaatori, veetoru tegutseda null. Täpsemalt, te kindlasti ei puutu, kuid kui see on teoreetiliselt võimalik, tähendab see, et see võib juhtuda.

Kui tavapäraste lampide asemel kasutate energiasäästureid või valgusdioodlampe, siis kui lüliti on nulli, võivad nad faasi mõjul olla nõrga sära, nii et tehke seadme õige lüliti ainult faasis

Kui lülitate lüliti juba valmis (paigaldatud) juhtmestikule, siis pole sul valikut, peate lüliti lülitama välja, mis on välja lülitatud. Noh, kui juhtmestik on korralikult tehtud, lülitub alati faas alati lülitile.

Et viia faas lülitile, ei ole mitte ainult hea vormi eeskirjad, mis on ohutusnõuded. Faas peaks minema elektroonilise klambri külge, kuna see on kõige kaugemal "kõverate käte ja sõrmedega", nii et nad ei satuks ega kahjustaks nende keha. )

Täna, LED-seadmete üha järjekindlama kasutuselevõtuga, on faas, mida katkestatakse lüliti abil, mis takistab LEDide hõõgumist, nagu juhtub siis, kui töötav null on välja lülitatud.

Kaitselüliti juhtmestik

Tervitused teile, veebisaidi Lugupeetud kasutajad http://elektrik-sam.info.

Pingelülitite trükiste seeria jätkudes on tsükli järgmine artikkel ühendatud kaitselülitiga.

Oleme juba põhjalikult uurinud automaatide disaini ja põhilisi tehnilisi omadusi, vaatame nende ühenduste diagramme.

Sõltuvalt lülitatavate postide arvust (või muul moel) on automaadid jagatud ühe-, kahe-, kolme-, nelja-poolseks (kolm etappi ja null). Hädaolukorras lahutatakse kõik kaitselüliti poolused üheaegselt.

Üks pola on masina osa, mis sisaldab kahte kruviklemmit juhtmete ühendamiseks (varustusküljel ja koorma poolel). DIN-rööpaga monteeritud ühepostilise automaadi laius on standardne - 17,5 mm, mitme poolusega automaadid on selle laiuse mitu korda.

Ühekordse ja bipolaarseadmed, mida kasutatakse ühefaasilises toites. Kõige sagedamini kasutatakse üheposalisi automaate, nad on paigaldatud faasijuhtme vahele ja hädaolukorras eraldavad toitepinge koormusest.

Bipolaarsed masinad võimaldavad üheaegselt nii nulli kui ka faasi välja lülitada. Neid kasutatakse enamasti sissejuhatava automaatina või kui on tarvis tarbija täielikult elektrivõrgust lahti ühendada, näiteks katla, dušikabiiniga. Nad lahutavad nullist ja faasist ahela kaitstud osast ja võimaldavad kaitselülitite parandamist, hooldamist või vahetamist.

Fassaadi- ja neutraaljuhtmete kaitsmiseks ei saa eraldi paigaldada kahte üheastmelist masinat. Nendel eesmärkidel kasutatakse bipolaarseid automaatrežiime, mis lülitavad nulli ja faasi üheaegselt välja.

Kolme- ja neljapostiline kaitselülitid on kasutusel kolmefaasilises elektrivõrgus. Kolm-sed masinad on paigaldatud lõhe faasid (L1, L2, L3) kolmefaasilise võrgu ja teenida sellega ühendatud kolmefaasilise koormus (elektrimootorid, kolmefaasiline elektripliidid, jne). Hädaolukorras eraldavad need kohe kõik kolm etappi kohe.

Neli-pooluselised masinad võimaldavad üheaegselt nii nulli kui ka kõiki kolme faasi välja lülitada ja neid kasutatakse kolmefaasilise elektrivõrgu sisendautomaatidena.

Sissejuhatav masin võimaldab teil blokeerida kõik juhtmestiku korterid ja eraldage toiteliini rühmast Elektriahelate korteri.

Sõltuvalt maandussüsteemist kasutatakse järgmisi sisendautomaate:

TN-S süsteemi sisendautomaat (kus null töötavad N ja nullkaitse PE-juhtmed on eraldatud) peavad olema:

- ühekorruseline null või kaksikpall;

- kolmeosaline, neutraalse või neljapolaga.

TN-S süsteemi kasutatakse tänapäevastes kodudes.

See on vajalik korteri elektrivõrgu samaaegseks lahutamiseks nullist töötavatest ja faasijuhtmetest toiteallika sisendpoolelt, kuna null- ja kaitselised juhid on kogu toa lahutatud.

Suhe süsteemi TN-C (kus neutraalsed ja kaitsejuhid koondatud ühte PEN-juhtme) sissejuhatav ühepooluseline võimsuslüliti on seatud (kui toiteallikas 220) või tripolaarne (380 võimsus). Need on paigaldatud faasitöödejuhtmete vahele.

TN-C süsteemi kasutatakse nõukogude ehitatud majades (nn kaherattalised).

Vastavalt elektripaigaldise reeglitele (1.7.145) ei ole lubatud lülitada lülitid PE- ja PEN-juhtmete ahelasse, välja arvatud pistikühenduste abil elektriliste vastuvõtjate toiteallikad.

See PУЭ nõue on tingitud asjaolust, et kahepooluselised kaitselülitid ei saa üheaegselt faasi ja PN-juhtme lahti ühendada. Ja PEN-juhtme lahtiühendamisel käivitame sellega selle pausi.

Masina sees oleva koormuse sisse lülitamisel võib esineda faasikontaktide kleepumist või põletamist (näiteks masina kontaktrühmas võib kukkuda liiva tera), sel juhul, kui masin on vooluvõrgust lahti ühendatud, on PEN juhe katki ja ohtlik potentsiaal elektrisüsteemile eemaldatakse. Ie Ei ole mingit garantiid, et lülitusseadmed lahutaksid nii faasi kui ka PEN-juhe.

Juhtmete ühendamine kaitselülititega toimub vastavalt skeemile: "võimsus ülal" ja "koormus allapoole". Ie toidejuhtmele antakse ülemine kruviklemmi ja väljaminev koormajuhe alumisse kruviklemmi.

Vaadake üksikasjalikku videokaitselülitid

Uurisime kaitselülitite konstruktsiooni, põhiomadusi ja ühendusskeeme ning jõuti nende valikule lähedale.

Telli uudised, kõige huvitavama ette!

Ma soovitan teemal materjale:

Elektrikute näpunäited

Kuidas seda õigesti ühendada ja kõik samalaadsed kaitselülitid on samad?

Millised on bipolaarse masina paigaldamisel kasutatavad funktsioonid ja nüansid ning mida öeldakse elektrikute PPE?

Esimesed asjad kõigepealt.

Niisiis, kus kasutatakse bipolaarseid masinaid?

Nimetatud masina nime järgi lähtutakse sellest, et neid kasutatakse juhul, kui elektriseadme toiteplokk läbib kahte juhtmest ja nõuab samaaegset automaatset masina kahe positsiooni lülitamist.

Näiteks astmeline trafo 220/36 Volt, kus sekundaarmähisele on bipolaarne kaitselüliti kaitstud ülekoormuse eest.

Kui ühe transistori primaarmähise kaitsmiseks saab kasutada ühepostilist automaati: ühendage sellega faas ja saage null läbi jaoturil oleva nullibussi, siis ei saa sekundaarmähise kaitsta.

Pole ühtegi faasi ja nulli, ja sekundaarmähise kaks klemmi vaheline pinge on 36 V pingega. Noh, kui täiesti lihtsustatud, siis kaks erinevat etappi.

Ja sel juhul rakendatakse bipolaarautomaati.

Tahad lihtsalt selgitada, on kahte tüüpi kahe-terminali 2P ja 1P + N. Mis on nende erinevus?

Automaatne 1P + N automaatne või, nagu seda nimetatakse ka null-ühefaasiliseks, eristab see, et automaatne kaitselülituse funktsioon on ainult "faasipistikul".

Teine statiiv toimib lihtsalt koormuslülitiga ja seda kasutatakse neutraalkaabli ühendamiseks, seda kasutatakse ka automaatselt kui tavaliselt avatud kontaktis ning juhtme saab juhtme kaudu juhtida lihtsalt signaallampi abil ja saab automaatset lambipuldi positsiooni jälgida.

Loomulikult saab sellist automatikat kasutada lihtsa unipolaarseks. Sellisel juhul tuleb "faas" ühendada oma kohaga (mitte mingil juhul terminali N!).

Korteri juhtmestike puhul on sellised 1P + N automaadid üsna sobivad ja neil on eelised ühepolaarsete ühenduste puhul.

Näiteks selliste seadmete ette paigaldatud RCD puhul on rikke leidmiseks piisav, et lülitada välja kõik automaatsed seadmed, seejärel lülitada sisse RCD ja lülitada automaatsed seadmed ükshaaval sisse, kuni on tuvastatud defektne juhtmestik.

Ja kui oleksid lihtsad monopolaarsed, siis peaksite avama kilbi, keerake juhtmed nullibussist jms.

Teine bipolaarsete automaatide tüüp on 2P.

Neil on juba mõlemad postid kaitstud ülekoormuse ja lühise eest ning kui need on ühendatud, pole absoluutselt mingit vahet selles, kus ühendada nulli ja kus on "faas". Need masinad on laiemad kui 1P + N.

2P-faasi ei ole vaja ühendada automaatt ja nulli, on võimalik ka kahte faasi, mis on samad ja vastupidine. Peale selle võib sel juhul eemaldada toiteklahvide vahel oleva hüppaja ja kontrollida koorma eraldi.

Sa ei saa hüppaja eemaldada, kui masinaga on ühendatud nullfaas.

See on tõsine EMP-i rikkumine ja see on väga eluohtlik! Elektrilise seadme korpuses oleva lühiühenduse korral võib nullvõtme sulgemisel olla eluohtlik potentsiaal (pinge)!

Samuti ei oma tähtsust sellised masinad, mille külge koorem ühendatakse ülevalt või allapoole. Reeglid ei ole ka keelatud, kuid ma soovitaksin ühendada ülaltoodud võimsus ja koormus allapoole.

Ja kui nad teevad vastupidist, siis ainult kõige äärmuslikumatel juhtudel.

Mina ise oli selliseid juhtumeid, kui paigaldasin kilbiga alustasin vana elektrilist juhtmestikku ja selle pikkus ei olnud piisav masina ülemiste klemmidega ühendamiseks.

Ja see ei oleks mõistlik, et ehitada traat, paigaldada jaotuskarbik, ma ühendatud alumise klemmidega. Kuid sellised juhtumid olid väga haruldased ja erandina reeglist.

Ja nüüd peamine asi.

Selliseid bipolaarseid masinaid saab paigaldada nii sisendseadmete kui ka rühma- ja üksikute koormuste jaoks. PUE ei keela seda.

PUE on elektriku "Piibel", mis dekodeeritakse kui "Elektripaigaldiseeskirjad".

Just seda ütleb "Piibel" meile:

Punkt 6.6.28. "Kolme- või kaherattaliste ühefaasiliste võrgujoontega võrkude korral, millel on maandatud neutraalsed ühekordsed lülitid, mida tuleks paigaldada faasijuhtme ahelasse või kahesuunalisse, seega ei peaks olema võimalik üht neutraaljuhti lahti ühendada ilma faasijuhtmega lahti ühendatud."

Meie puhul kasutatakse peamiselt korterit, kus kasutatakse kaherattalist (220-voldise traadi kahe juhtmega) maandatud neutraaliga ühefaasilist elektrilist juhtmestikku.

Tähtis märkus: kui juhtmestik on kolmjuhtmeline, st faas, null ja maandus, siis on maandusjuhe keelatud kõigil juhtudel lahti ühendama!

Maandus (PE-traat) ei ole kunagi ühendatud kaitselüliti, pistikute, kaitsme jne abil! Purunemine on lubatud ainult pistikühenduse kaudu!

Tundub, et põhimõtteliselt räägitakse kõike, kui teil on küsimusi, küsi, ma vastan!

Elektrik Saksa keeles :)

Elektrikuteenused Jaroslavlis. Ohutu Õrnalt Usaldusväärselt

Mis on bipolaarseadmed?

Mõnikord küsitakse mina ja teisi paigaldajaid, milliste bipolaarsete kaitselülitite jaoks on vaja, mis lahtiühendamisel katkestab nii faasijuhtme kui ka neutraalse. Tundub, et neutraalne neutraalsus pole mõtet, sest selle potentsiaal maaga võrreldes on väike. Kuid mitte kõik pole nii lihtne...
Esiteks, mis on bipolaarne automaat. Need on kaks ühesugust üheastmelist masinat, mis on kokku monteeritud ühest seadmest. Neil ei ole mitte ainult ühte kangi, vaid ka nende mehhanismide vaheline sisemine lukk. On vaja sünkroniseerida kahe poole töö, nii et need lülituvad samaaegselt sisse ja kõige tähtsam, kui kaitse käivitatakse, lülitub samaaegselt välja. See on põhimõtteliselt oluline, kuna OLC keelab neutraaljuhtme purunemise ilma faasijuhtmeta samaaegselt purustamata:
Kas sa saad aru? Punkti 3.1.18 viimases lõigus on keelatud neutraliseerida faasist eraldiseisev faas; seega on kahe samba automaatse automaatse ühendamise asemel kahe ühepoolusega kasutamine vastuvõetamatu! Samuti on vastuvõetamatu proovida luua kahe ühepoolusega bipolaarseadet, lihtsalt ühendades nende hoobid. Kahe sadama võrgu puhul peab kahe mehhanismi vahel olema sisemine lukk, mis tagab nende samaaegse toimimise. Üksik hoob on vajalik ainult käsitsi sisse- ja väljalülitamiseks.
Millal peaks bipolaarseid võrke kasutama? Esiteks, kaaluge olukorda, mis on väga tihti vanas eluruumis, mis on ehitatud EIR-7 kasutuselevõtuks. Sellistes korterites asuvates majades on paigaldatud kahesuunaline juhtmestik, puudub kaitsejuhe. Alustades lähenemisläbipaiga filiaalist, tuleks korterivõrku pidada ühefaasiliseks kahesuunaliseks. Ja sellises võrgus on faasi- ja nulljuhtmed samaväärsed. Teisisõnu, Zhekovski elektrik, kes teostab põrandapaneelil tööd, saab kergesti vahetada oma korteri haru juhtmeid ja samal ajal ei riku ühtegi reeglit. Jah, ja see ei ole üllatav, sest nendel päevadel ei olnud värvide eristamist traatide värvimärgistamiseks; Kõik elamutes paigaldamiseks kasutatavad alumiiniumnoodlid (traat APPV) olid valged. Aga teie korteris on juba paigaldatud uus kilp. Ja kui selline "permutatsioon" esineb põrandapaneelil, siis kõik teie kilbis muutub tagurpidi. Masinatel on null ja nullibusside faas! Nüüd, kui proovite riba lahti ühendada masinaga, keelate ainult nulli ja faas jääb. Kui te ei kontrolli faasi puudumist ja satute midagi tegema, siis saate tutvuda elektrivoolu mõjuga inimesele. Pärast seda proovite oma korterisse sisse lülitada masinat. Aga kui see on unipolaarne, siis jälle ebaõnnestub, lisatakse see neutraalsesse vahemikku, mitte faasi. Aga kui sisendiks on kahesuunaline võrk - on veel üks asi. Võite oma korteripaneeli välja lülitada ja vaikselt vahetada otsad pärast sissejuhatavat automaati, tagastades faasi automaatidesse ja neutraalse nulliga kõrtsi.
Esmapilgul ei pruugi olukord EIR-7-s vastavates uutes kodudes olla. Selles korteris on ühefaasiline kolmevooluline võrk; Igal juhtmel on oma eesmärk ja värvimärgistus. Noh, kas pole kohaliku fondivalitseja värviline elektrik, kas ta segab sinist valget värvi? Kuid lisaks tervet mõistusele on ikka veel inimtegur. Ja see võib ilmneda erinevalt:
1. Meie päikselises Tadžikistanis töötavatel külalistel võivad juba ehitusetapis olla segaduses juhtmed.
2. Fondivalitseja elektrik võib saada mitmesuguste jookide ekspertina ja teeb tööd pärast korrapärast maitsmist.
3. Ja lõpuks lihtsalt viga, millest ei ole kindlustatud ühtki inimest. Ja minu patoloogiline harjumus kontrollida, kas kolm korda tehakse, ei ole kõigile ühised.
Järgmine olukord, kus kahe-terminali võrkude kasutamine on vajalik, on pakettaknurkseade (palletiserid) asendamine, näiteks need:
See elektriku õudusunenägu on tohutul hulgal ehitatud 60... 90-ndate majapindade elektriplaatides. Miks õudusunenägu? Ma seletan. Töökõlblik kott on turvaline ja usaldusväärne asi. Kuid juhtimisfirmade elektriseadmete ennetamise täieliku puudumise tõttu nõrgeneb nende kottide terminalide klemmimine aja jooksul. Terminal hakkab soojaks ja samal ajal kuumeneb karboliidi kott. Pildil ovaalsed on tähistatud põletusterminalid. Tundub ähvardav, kas pole? Keha enda pideva kuumuse tõttu muutub habras karboliit veelgi habrasemaks ja hakkab lagunema. Kui proovite keelata sellist "puudega" keha, saate lihtsalt murda. Kuid kotkas käib nii traate, nii faasi kui ka neutraalse. Seega, kui korpus hävib, tekib lühis. Bagnik seisab kuni korterautomaatideni ja on kaitstud ainult universaalse IG kaitsmega, mille asemel on üsna tõenäoline, et keevituselektrood või midagi sellist on juba pikka aega seisnud. Lühidalt, lühike on ADS! Mis kohutav välk, kaar, plasma jugasid kõikidest pragudest keres ja pritsmete sulametallist! Seetõttu kutsutakse elektrikutega neid pakettkommuteid ainult "lõhkeainena" või "granaadidena". Ma isegi lülitan sisse töökõlblikud väljamõeldud pagaritooted - ma tõmben need välja ainult kindlasse ja pöörates oma nägu küljele. Ja isegi vähimatki kahtlust, ma ei puutu seda üldse; Ma võtan kukkumisest skeemi ja vaheldu kaks-terminali.
Lähme edasi. Kahekomponendiliste automaatsete seadmete järgmine kasutusvaldkond on kaitsmete (pistikute) väljavahetamine. 50... 60-ndate ehitusmajade juures on veel palju neid:
Siin on huvi, et pistikud on paigaldatud nii faasijuhtimisse kui neutraalasendisse. See on mineviku tervitus, alates sellest, kui elamufondi üle kanti 127V-lt 220-le. Alajaamade trafod olid endiselt vanad, 127/220 ja mitte praegu, 220/380. Seetõttu ei rakendatud korterit faasipingele (faas + neutraalne), vaid lineaarne (kaks etappi); vastavalt ja ohutusseadmed pannakse mõlemasse juhtmestikku vastavalt OES-i nõuetele:
Transformersid on juba ammu asendatud, kuid liiklusummikud olid ja jäänud. Nüüd antakse korteritele faas ja neutraal, ja neutraalses kaitses on eeskirjade ränk rikkumine:
Ka bipolaarne seade on kasulik ka siin, kuna see muudab pistikute asendamise lihtsaks ilma trükkplaadi paigutuse ümber töötamata.
Teine olukord, kus kahe-terminaalsete võrkude kasutamine on vajalik, on elektrivarustuse sisseviimine eramudesse või suvila. Sellised majad saavad alati õhuliini (OHL) võimsust, mis võib olla mis tahes soovitud olekus. Näiteks selles:
Hädaolukorras võite eeldada õhuliinilt midagi. Näiteks tugevate tuulte korral võib esineda traadi kokkupõrkeid või katkemist. Mis siis neutraalselt "jõuab" oma maja on võimatu ennustada. Selles olukorras bipolaarne masin võimaldab teil mõlemat juhtmest lahti ühendada, ennast täielikult kaitsta.
Teine bipolaarseadmete rakendusala on 380V pinget vajavate tarbijate ühendamine. Selline on harva, aga seal on. Ma ei räägi kolmefaasilistest koormustest (seal on vaja kolmeosalisi automaatseid masinaid), vaid need, mis vajavad kahte faasi, et töötada näiteks võimsas veesoojendis või kahes faasis olevas elektripliigis. Sellise tarbija ühendamiseks ei saa rakendada kahte erinevat ühesuunalist võrku; me vajame ka kaheosalist võrku.
Ja lõpuks on kaht sadama võrk vajalik, kui maja või maja on ühendatud TT süsteemi kaudu. Ma ei kirjelda siinkohal üksikasju selle süsteemi kohta, artikkel pole selle kohta. Võin ainult öelda, et TT-süsteemis on võimalik olulist potentsiaalset erinevust toitevõrgu neutraalse ja kohaliku maandeseadme (laadija) vahel. Kahe pordi võrgu kasutamine on kohustuslik, kuna maja täielikuks katkestamiseks peab mõlemad juhtmed katkema.
Seetõttu, kallis lugeja, kui elektrik, kelle teenuseid te kasutate, soovitab paigaldada kahe klemmiga seadme sisse oma korteri või maja sissepääsu juurde - nõustuge ilma rääkimata. Ja kui ei pakuta - seda rõhutavad. Ühe- ja kaheosalise võrgu hinna erinevus on 150... 200 rubla. Teie ohutus on hindamatu.

Jaga seda:

Mulle meeldis see:

Salvesta navigeerimine

Lisage kommentaar Tühista vastus

Kõik on selge ja hästi välja toodud! Tänan palju!

Ja kahes faasis saab see läbida? Lõppude lõpuks ei ole see elektriliselt ühenduses sees.

Jah, saate. Veelgi enam, ühendades koormusi, mis vajavad kahefaasilist toiteallikat, on vaja.

Täname artiklit! Üksikasjalikult näiteid ja kogemusi.

Selle artikli autorile paradise välja käima

Aleksei, aitäh, kuid ma ei kiirusta sinna minna :)

Väike küsimus elektrikeadest aru saamisest. Kiire, kahe-terminali nimipinge on 400 volti. Mõistan, et neid saab korteri sissepääsu korral ühendada 220 V võrku. Kui jah, kas nad töötavad normaalselt sellise pingega.

Sergei, nimipinge 400 V tähendab, et masina isolatsioon suudab taluda lineaarset (vaheruumide) pinget. Juht, kui kahesuunaline lüliti läheb üle kahes faasis.
Loomulikult töötab masin madalamal pingel normaalselt.

Tänan teid! See aitas mõista.

Kodanikud, mul on küsimus:
Näeme, paneme sisendisse kahesuunalise automaatinandiga, seejärel loenduriga ja paneme seejärel faasijuhtmega iga rühma kaitselülitid.
Kuid bipolaarne masin on ootuspäraselt ühendatud etapi faasi, nullist nullini. Oletame, et elektripliit poldil parandas midagi ja sidusid juhtmeid, nüüd ühendatakse ka kahesuunalist võrku juhtmed - faas läheb nullini ja nullini faasi. Nüüd, kui on olemas lühis, siis töötab kaitselüliti, kuid selgub, et see ei ole faas, mis on välja lülitatud, vaid null, ilma faasi väljalülitamata! Kuna traadid on segatud.
Ütle mulle palun, mida ma eksin?

Sul on õigus. Selles olukorras tuleb teha kõik juhtmed vahelduvvoolu all kahesuunalise induktsiooni abil.

Tere
Ma tahan elektrikut ise teha, nii et pole midagi häkkimist.
Ütle mulle, kuidas arvate, kui turvaline on see kava:
Kahepostilise automaatturi sisendis tõmbab lokaator, seejärel igast väljalaskeavast või lülitist oma kaabel otse kilesse, muutes kõik kastid, jaotuskarbid jms, seda vähem ühendusi, seda parem.
Lisaks asetasin iga väljalaskeava / -lüliti jaoks eraldi bipolaarse kaitselüliti armatuurlauale nii, et ülekoormuse või lühise ajal ei kaotataks kõik, vaid ainult pistikupesa / lüliti, kus probleem tekkis, pingest välja.
See tähendab, et dvuhpolyasnik sisend, siis counter, siis läheb paar dvuhpolemniki, iga oma väljalaskeava, iga väljalaskeava / lüliti on powered isiklikult oma kaabli otse kilp, mööda kõik keerdud, kastid ja muud.
Panin kahe toruga iga tavapärase AB asemel väljalaskeava või lüliti, nii et kui faas ja null segatakse pole, siis ei juhtu, et null on pingest vabastatud ja faas on ühendatud, sest faas ja null on segane.
Kas selline süsteem on ohutu?

Tere, külaline. Jah, teie skeem on ohutu, kuigi see on koondatud. Ja muide, siin on see:
"Nii et ülekoormusest või lühisest ei kaotataks kõik, kuid ainult selle pesa / lüliti, kus viga on toimunud, on pingestatud"
selektiivsust. Jäta lootus leida teda korteri skaalal; Hea näeb ikkagi ära nii grupi kui ka sissejuhatavaid masinaid.

Hea pärastlõunal, kallis kapten. Palun täpsustage - minu el.schis on pinge kontrollrelee 40A juures ja elektrik soovitas mul osta bipolaarse automaatkäitise 25 A jaoks, et asendada partii masin. Milline on teie arvamus? Ja ka bipolaarseid masinaid, milliseid ettevõtteid te soovitaksite? Aitäh

Tamara, tere. Elektrik on hästi nõus.
Tootja sõnul, kui vajate kvaliteeti ja mitte väga kallist, siis võtke ABB kodu sarja SH:
http://www.etm.ru/cat/nn/9750549/
Kui odavam, siis BA47-29 alates IEK:
http://www.etm.ru/cat/nn/9670220/
Võib olla kallim - jälle ABB, kuid juba täiskasvanu S seeria:
http://www.etm.ru/cat/nn/9749652/
või Siemensi 5SY kompromissitu kvaliteet:
http://www.etm.ru/cat/nn/2759118/
Aga tõsiselt võtke esimene võimalus - kodu ABB; see kõik on optimaalne.

Tänan teid, kallis kapten. Õnne ja edu teile - kõike!

Ütle mulle, mul on nüüd kaks sulavat pistikut, igaüks 16, nii et ma vajan 25 bipolaarset (vana maja, stalinka)

Vitali, tere. Ei, vajate 16-võimendilist kaheposti.

Tere kapten! Minu lastel on automaatne 2P 25A ABB pärast teda loendur ja seejärel lihtne automaat. 2 aastat oli kõik korras, kuid sel aastal, kui jõudsin kodusesse, siis avastasin, et see masin oli faasi toiteallika ja faasi terminali välja sulanud, kuid samal ajal oli null korralikult ja siis kõik oli lõpule jõudnud! Mis juhtus ja mida teha nüüd? Täname ette!

Alexander, tere. Probleem CIP-i (mitmekihiline alumiinium) kinnitus masinate terminalides ei ole uus. Parim asi, mida teha, on minna maja ees CIP-lt IGW-le, kasutades selleks augustatavaid klambreid. Näiteks, nagu käesolevas artiklis tehtud.

Tere! Stalinistlik maja maksab 3 automaatset masinat - 25А-10-25, esimene on valgus ja pistikupesad, teine ​​on pesumasina jaoks, teine ​​on nullist, sissepääsu juures ja väljumisel tarbijad on ühendatud! Ma panen nõudepesumasina automaatselt sisse 16A, kuid küsimus tekkis, aga kas ma tegin juhtmestiku korrektselt? Ütle mulle palun!

Aleksei, ühepooluseline automaat neutraalasendis on vastuvõetamatu. Seda mainitakse siin käesolevas artiklis, mille alla jätsite kommentaar.
Vajan elektrikut.

Suur tänu artiklile!

Lisa artiklile erinevused 2P ja 1P + N. Ja ka mastaapsuse kohta 3, 4 postid.

Jah, hea mõte, aitäh. Seda on vaja teha.

Tänan artiklit

Täname artiklit!

Tere pärastlõunal 70-ndatel ehitatud eramud. See oli varem - maja counter ja liiklusummikud. Nüüd on loendur (suletud kastis) maja esiküljel ja liiklusummute asemel on bipolaarne masin. Kõik kodus olevad tarbijad on masinaga ühenduses, st 4-5 erineva ristlõikega traadid faasis ja nullil. Kas see on õige? Kahepostilise automaatina saab kas pärast iga kaabli ühepolaarse paigaldamist ja pärast tavalise bussi ja seejärel tarbijate kahesuunalist väljundit nullida? Palun ütle mulle.

Nikolai, tere. Te kõik õigesti kirjeldasite. Siin on kirjeldatud automaatide väärtuste valimist sõltuvalt juhtmete ristlõike arvust. Samuti on väga soovitav paigaldada automaatsete seadmete ees RCD-d.

Aitäh Väga informatiivne artikkel. Nüüd, kui valida masina nimiväärtus, on kõik selge.

Tänu hästi kirjeldatud selgusele

Master, kas võiksite kirjeldada pisut laiemalt TT süsteemi potentsiaalsete erinevuste põhjuseid ja kolmeastmelise sisendautomaadi 3-faasilises võrgus kasutamisel tekkivaid riske (neutraalne ei purune)?
Aitäh

Eugene, tere. TT süsteemi peamine omadus on see, et tarbijale (maja sisendisse) ei ole neutraal ühendatud kohaliku maandussõlmega. Seepärast ei ole kohaliku maa potentsiaalide ja neutraalsete võrdsusteta. Kui alajaama joone pikkus on suur ja selle seisund ei ole parim (vana õhuliin, mis on tehtud paljasjuhtmetega), võib neutraaljoonliini lõpus olla märkimisväärne potentsiaal maa suhtes. See on tingitud teiste abonentide koormusest ja neutraaltraadi nullist sõltuvast takistusest.
Muide, võrkude ebarahuldavas seisukorras soovitatakse TT-süsteemi (OLC punkt 1.7.59). Seetõttu on üllatav, et kasutate TT kolmefaasilist sisendit. Tavaliselt antakse uutesse võrkudesse kolm etappi, kus eelistatakse TN-C-S süsteemi kasutamist.

Saksa, tänan vastuse eest.
Mis on, see tähendab: 3 etappi ja neutraalset õhku (uus õhuliin) ja selle maandust majas (maal).
Kuid siiski küsimuse teises osas: kohalikud elektriklased sisendasid vaikimisi automaatti (neutraal ei purune). Seejärel, maja ümber pööramise protsessis, sattusin katkestatud faasi tööle RCD-s (korduv test näitas, et RCD töötas siis, kui neutraal- ja maandusjuhtmed olid ühendatud sisemise juhtmestikuga). Järgmisel nädalavahetusel üritan mõõta voolu, kui seda saab teha tavalise multimeetriga.
Kuid üldiselt, seoses sellega, ma arvan, et see, kas 3-pooluselist automaati tuleb asendada 4-pooluselise automaatiga, on see hädavajalik. Ie Ilmselt on potentsiaal neutraalse ja maa vahel (nagu te kirjeldasite) ja isegi piisavalt, et käivitada jäävvoolu seade. Ainus küsimus on 3-positsioonilise VA kasutamise absoluutväärtus ja tagajärjed.

Jevgen, järjekorras.

"Mis see on, see on: 3 etappi ja neutraalne õhk (uus õhuliin) ja selle maandus majas (maal)"
Miks TN-C-S ei hakanud? Miks te ei ühendanud oma kohale neutraalset sisendit?

"Maja ümber pööramise protsessis sattusin katkestatud faasi tööle RCD-s (katseprotokoll näitas RCD toimimist neutraal- ja maandusjuhtmete ühendamisel sisejuhtmestikus)"
See on lihtsalt normaalne ja näitab kaudselt teie maanduse kvaliteeti. Maa ja neutraalne ei tohiks ühendada pärast RCD-d. Olete loonud tasakaalustava voolu, mis oli RCD käivitamiseks piisav.

"Püüan mõõta voolu, kui seda saab teha tavalise multimeetriga"
Lihtsad multimeetrid ei võimalda mõõta vahelduvvoolu, ainult DC-d. Sul on vaja kas sobivat funktsiooni omavat multimeedrit või mikrotoru lesta.

"On ilmselge, et neutraalse ja maa vahel on potentsiaal (nagu te kirjeldasite) ja isegi piisav, et kasutada RCD-d. Ainuke küsimus on absoluutväärtusena. "
Tõsi küll, on potentsiaal (ja see on alati olemas!) Küsimus on ainult selle suuruses. Võimalik erinevus töövõimelise neutraali ja mõne voldi vahelise maa vahel on täiesti normaalne. Selline potentsiaalne erinevus ei ole inimestele ohtlik. Samal ajal, kui maa ja neutraal suleti, oli vooluahela vähese takistuse tõttu piisav voolukatkesti käivitamiseks.
Kuid võrgu hädaolukorras (just siis, kui kasutatakse TT-d) võib neutraalse ja maapinna vaheline erinevus jõuda kümnete voltidega, mis on juba ohtlik.
Seetõttu pole see huvipakkuv vooluring, vaid see potentsiaalne erinevus. Saate seda mõõta mis tahes multimeetriga.

Õhtune uuring andis järgmised järeldused:
CIP-il on uus VL-il õigus olla hea (väikese läbipaistmatusega tõenäosusega) ja sel juhul võib TN-C-S süsteemi kasutada.
Kuid hädaolukorras liinil kogun ma minimaalses seadmes tarbetuid ja ohtlikke voolu.
Kuid samal ajal on TT süsteem minu arvates veelgi ohtlikum, sest kohaliku maa ja null ähvardusel tekib potentsiaal, ja I Lõpuks leidsin seletuse, miks midagi pisikeste pisikeste piltidega läks ja see polnud kindlasti glitch. :)

Sensei, kui sa pole veel väsinud, siis jätkake - lõbus vestlus läheb välja. :)
"Miks nad ei hakka TN-C-S-d tegema? See on see, miks sa ei ühendanud oma kohale neutraalset sisendit? "
Võin vastata ainult sellele küsimusele järgmiselt: nad tegid seda nii nagu nad tegid (nagu tavaline ühendus). Sel ajal ei tundnud ma isegi selliseid mõisteid nagu erinevad skeemid. Kuid isegi praegu ei suuda ma piisavalt kontrollida tegureid, mis määravad valiku TT ja TN-C-S vahel (mille jaoks ma pean ühendama ainult maandusjuhtmeid N ja maa peal). Ma lähen õppima. Tegurid peavad kindlasti olema, ja ma olen tihedam absentiaalsel juhul, kui ühendatud neutraalne maa-ala kodus kiles (TN-C-S) kui üksik maa (TT).
Võin ainult lisada, et korrata madalikule postid ei täheldatud kohta pole alates õhuliini ühendatud leti ja seejärel pooleldi kodus vozdushki kohta SLAPPs 4x16 vahepealsesse kolonni, seejärel soomuse kohapeal, mälu - "kolmnurk", traat, kahjuks 6mm2 (hästi, et vastavalt rahvuslikule traditsioonile vallandati elektrikud;).

Eugene üldiselt saab TN-C-S-süsteemi rakendada vastavalt õhuliinidele (VLI) ja korduspöördega madalikule. Neutraalli ja maandussignaali maandamiseks ühendatud juhtme ristlõige peab olema vähemalt 10 ruudu vase kohta. Nagu näete, pole kaks viimast tingimust täidetud. Kuid hoolikalt vaadake hoolikalt hoolikalt, ehkki maapinnaläbistamine toimub ühendades tugevdusega tugi ülaosas, mitte alumisele pinnale. Ka see võib olla.

"Kuid hädaolukorras liinil kogun ma minimaalses seadmes tarbetut ja ohtlikku voolu"
See on tavaline eksiarvamus, et kui neutraalne puruneb, voolab kogu toitevool läbi kohaliku maandusjuhtme. Kõige ebasoodne (ja ebatõenäoline) olukord võib olla siis, kui õhuliini neutraal puruneb ja ühefaasiline lühis on "endise" neutraalsesse asendisse pauspunkti taga. Kuid isegi sel juhul on maandusvool (isegi kui me nõustume selle vastu nulliga) on piiratud neutraalse maandustakistusega otse alajaamas (4 oomi) ja see ei ületa 50 A. Vasega 10 ruutu pikkune traat kata sellist voolu kergesti. Tegelikult on selle põhjal tehtud väikseimad ristlõiked PEN-juhtidest, mis koosnevad 10 ruudust vasest ja 16 alumiiniumist.
Kuid reaalses olukorras on õnnetusjuhtumi maandamise vool palju väiksem.

"Aga samal ajal on TT süsteem minu arvates veelgi ohtlikum, sest kohaliku maa ja null ähvardusel tekib potentsiaal, ja I Lõpuks leidsin seletuse, miks midagi pistmist ühes pikslites oli, ja see polnud kindlasti glitch. "
Kuid see on teine ​​ja minu arvates TT peamine puudus - suurem haavatavus äikesetormide tõusule. Kaitsja paigaldamise küsimus muutub väga asjakohaseks.

Aga kas see on alajaamas alati 4 oomi? Ma arvasin, et see on ülaltoodud piirang, kuid tegelikult võib see olla palju väiksem. Seega praegune läheb palju rohkem. Parim on teie PEN-i sektsioon maanduda, sarnaselt joonega ise.

Kas olete proovinud 4 oomi maandustakistust saavutada? Ja veelgi madalam? Keegi ei tee lisatööd.

"Seega läheb praegune palju rohkem."
Kas see ei häiri teid, et eeldus nullist takistuseks kordus sisenemisel maja? Siin piisab 30 oomi, punkt 1.7.103. Nüüd tehke muster ja loota.

Üldiselt on sõnastus "4-oomi alajaamas" keskmise inimese jaoks mitte tarbetuid küsimusi küsida. Tegelikult on kõik pigem keerukamad ja otse trafos on lubatud mitte rohkem kui 30 oomi. Täpsema teabe saamiseks vt punkt 1.7.101 ПУЭ.

Ma saan 10 mm2 vaske asendada. Ma püüan näha korduvaid põhjuseid. Tõsi, te ütlesite tugevduse, kuid tundub, et seda ei saa sellest läbi põhjata, kuigi see ei pruugi olla raudbetooni jaoks kriitiline (kui me räägime sellise tugevdamise kohta).
Ja viimane selgitus, palun, kuigi ma jätkan küsimuse täiendavat uurimist:
Mul on esimene automaatne (3-pooluseline C20) ja selle taga asetsev counter on paigaldatud OHL-le 0,4-ni puuraugusesse. Veelgi enam, nagu juba mainitud, on maja osaliselt õhu kaudu läbitud vahepealseks. SIPom 4x16 juba asuv sammas, siis maja sisenev maa-alune maavärin, kus asub kodukilp (kus PE-buss on ühendatud PE-bussiga 6mm2 kohalikust maast). Selgub, et pole teisi võimalusi, kuidas TN-C-S-sse üle minna, nagu näiteks kodukilp. Kas see on õige / lubatav? Võttes arvesse asjaolu, et samba ja maja joont ei muudeta, võib TN-C-S minu jaoks mitte "sära".

Võibolla ma ise vastan - ei ole vastuvõetav jagada PEN kodus kilbi (WR). Nii et me "jääme" TT-sse ja mõtleme kaitsetest välkkiiretest. Ja seal, kus on ühtse tugiraamistikuga tarkvara, on see endiselt keerulisem (kallis ja kummaliselt piisavalt ohtlik). :)
Master, tänud põhjalike vastuste eest.

"PEN-i jagamine kodukilpesse (SchR) on vastuvõetamatu"
Miks sa arvad, et see on vastuvõetamatu? See on täiesti normaalne. Kõik, mis on vajalik, on vastu pidada PEN-juhtme minimaalse ristlõikega jaotuse punktile: 16 ruutu alumiiniumist või 10 vasest.

Saksa, aitäh.
Mul on segaduses preparaatides, nii et ma arvasin, et see oli võimatu.
Ma jagan PENi kodukilpiga.

Kuid kas on erinevus, kus faasi ühendada kahes terminalis, vasakul või paremal? Paremal etapil on vaja ühendada, kuid on kahtlusi, kas seda õigesti teha.

See on kaheosapoolsel (automaat 2P) puhul erinev, sest see on kokku monteeritud kahest identsest automaatikast. Seetõttu pole postide klemmid tähistatud.
Kuid on veel 1P + N automaat. Neil on ka kahe mooduli suurus, kuid neil on ainult kaitse (releases) faasipositsioonil; neutraalne postika on lihtsalt lüliti, mis töötab "firma jaoks" koos faasipistikuga. Seega peate siin silmas pidama markeeringut; neutraalne pool peab olema tähistatud tähega "N". Kui vaatate tähelepanelikult, siis näete selle artikli fotodel, et korteri paneeli sissepääsu juures on paigaldatud märgistatud neutraaliga 1P + N masin.

Jah, tänan, ma arvasin välja teise küsimuse: eramaja esiküljel on 32A-s paigaldatud kahe terminali ahel, automaatide grupi majas, ainult faas on lahti ühendatud. Ma tahan ka majas nulli välja lülitada. Selles olukorras, mida on parem panna, automaatselt, kas on võimalik määrata sama nimiväärtusega püsivalt automaatne masin nagu sissepääsul, siis ma ei taha seda vähendada. Või lihtsalt koormuslülitit, mul ei ole seda vaja, mistõttu ma võin väljuda sisehoovis ja lülitada masin sisse fassaadile, pean lihtsalt koormat täielikult välja lülitama, näiteks vahetama välja pistikupesa. Ma nägin ühes majas ühe automaatse rühma ühe faasi ja üks nullist eraldi, kas see on võimalik?

Ükspolaarne automaatne on võimatu neutraalsel viisil paigaldada, ja artikkel seda ütleb. Pange kahetaktiline vooluahela vooluvõrgust lahter või laadimislüliti juhtploki sisse. Nagu minu jaoks, on see automaat parem, sama nimega kui fassaadil.

Tänan teid selle eest, et nõuanne on. Ja rääkige mõnedele erasektori inimestele, et jälgida ülejäänud automaatsüsteemi kruvisid pistikupesadesse, kas null on ja faas osutub purustatuks, kas need inimesed on suure riskiga? Ja miks nii palju aastaid see olukord püsis kõikjal?

See on 127/220 võrgu pärand, seda käsitletakse ka artiklis. Jah, risk on ilus.

"Ja miks nii palju aastaid on see olukord olnud kõikjal?"
Filosoofiline küsimus, mis on pärit samast kategooriast kui lollid ja tee. Veelgi enam, isegi praegu eksisteerivad "spetsialistid".

Jah, on "eksperdid", küsis sõpradele, kus ma nägin rühma masinate üksikute Zero kes panid, on praegune töötaja "power", kus oli algselt kaitse on null ja rühma masinate etapi automaatset korgi asendatakse ise pärast teist põlemist.)

"Nad asendasid automaatse pistikupesa pärast teist väljalangemist"
Mis on siis muutunud? Mis kaitsel on see automaatne - pole vahet. Neutraalset saab lõhkuda vaid faasiga samal ajal. Ja see "samaaegsus" peab olema tagatud kommutatsiooniseadme kujundusega.

Ütle mulle, et kaheosaline automaat koosneb kahest üheastmelisest nurgast, kuid kuidas igaühe puhul vaadeldakse seda praegust, kuna automaatringade järjestus tähendab järjepidevalt, et igal automaattil peaks olema kaks väiksemat nimiväärtust? Näiteks, kui see on kirjutatud 32a kahesuunalise võrgu sees, selgub, et see on eraldiseisval viisil koostamismasinas 16a

Andrew, suletud ringis, on vool ühes või mõnes osas ühesugune. Seetõttu valmistatakse kahesuunaline automaat nimiväärtusest 32 A samast kanalist sama sama nominaalsega.

Tere Aita mind välja mõista. Korteri armatuurlauas pärast loendurit on diferentsiaal. EKF 25 A. automaatne masin. Selle kaugemale lähevad roosette rühmad 16A ja 10A automaatseadmetega. Alles nüüd, kui ühendate pistikupesa samal ajal perforeerijana ja ehituse tolmuimejaga ja samal ajal hakkab külmkapp selle diferentsiaali töötama. masin lõigatud. Öelge, kas seda on võimalik asendada. automaatne masin bipolaarse masina jaoks, näiteks 32 A või 40 A?
Või bipolaarne masin tuleb asuda loenduri ees, mitte pärast?

Vladimir, tere. EKFi difusioonmasinad on tuntud vale õnnetuste tõttu häirete tõttu. Sellised interferentsid annavad eelkõige kollektori mootorid (tolmuimeja, perforeerija) ja induktiivsete koormuste lülitamine (külmutusmootori käivitamine).
Lihtsalt asenda see hajuti sarnasega, kuid tavapärase tootjaga. Vähemalt Schneiderilt Easy 9-st.
Kõrgema nimiväärtusega masina paigaldamine on võimatu ja seetõttu pole korterile eraldatud võimsust ületada.

Täname teid osalemise eest!
Arendusettevõtte armatuurlauas paigaldati EKF-i abil erinevad stomaadid nimiväärtustega 32A ja 25A. Enne loendurit juurdepääsu e-posti aadressil. varjestus on väärt 50 A. nimiväärtusega automaatne difuusor. Ühel ajal maandusin pärast lugeja lugejaga difuitorit 32 A-st, kuid 2 aasta pärast läks see väljapoole - see lülitati välja ja ei lülitu sisse uuesti, asendasin selle hajutiga 25 A juures. Kuidas ta käitub, mida ma eespool kirjeldasin? Sellepärast küsin kahekordselt masinast. Difusioonimasinad on väga kallid.

Vladimir, ma olen kindel, et juurdepääsukilp on tulekindel defavtomat, s.t. difraktomeetriga nominaalväärtus on üle 30 mA. Selle isiku kaitsmiseks, keda ta ei kavatse.
Erineva operaatori asemel võite paigaldada ühepostilise automaatkomplekti komplekti nimiväärtusega 32 A ja RCD nimiväärtusega 40 A ja diferentsiaaliga 30 mA. See on nii turvalisem kui ka odavam. Ainsaks puuduseks on see, et selline kimp hõivab ühte täiendavat moodulit.

Ma mõistsin korrektselt, et põhimõtteliselt ei tohiks kahepostilist automaatti kaaluda?
Sellisel juhul arvan, et paremini on difu kontomat paigaldada kui ühepositsioonilise automaat, mille nimiväärtus on 32 A, ja jääkvoolu seade nimiväärtusega 40 A. Te ei tohiks ohutut kokku hoida.. Mis on nimiväärtus 32A või 40?

"Ma mõistsin korrektselt, et põhimõtteliselt ei tohiks bipolaarautomaat võtta arvesse?"
Jah, muidu jääte hajusa kaitse alla. Tulekindel defavtomat treppidel - ei arvestata, see ei ole inimeste kaitsmine.

"Sellisel juhul arvan, et difuatorit on parem paigaldada kui ühepositsioonilise automaatkomplekti komplekt, mille nimiväärtus on 32 A ja jääkvoolu seade nimiväärtusega 40 A. Sa ei tohiks pääseda ohutusele.. "
Siin pole turvalisust. Vastupidi, automaat ja RCD kombinatsioon on usaldusväärsemad kui seadmega "kaks ühes".

"Ütle mulle, millist väärtust panna 32A või 40?"
Kui teil on treppidel 50-ampernik, pole mõtet piirata ennast. Pane 40A.

Ma lihtsalt ei saa aru - kui valime RCD 40A, siis miks ka kaitselüliti d. väiksem nimiväärtus, st 32A?
Ma otsustasin, et teie valik on õigem. Olen ABB-ga tegelev firma. Ma valin F202 AC-40 ja FH202 AC-40 vahel. Kas oskate öelda, mis on nende erinevus? Lisaks hinnale 2 korda?

"Ma lihtsalt ei saa aru - kui valime RCD 40A, siis miks voolukatkesti d. madalam nominaalne 32A? "
Te ei ole tootjat avaldanud, seega alustasin hiina keelest. Ning neil on ka RCD nimiväärtus, mis peaks olema kõrgem kui kõrgema astme masin.

"Arvestades USB-ettevõtte ABB-d"
Nüüd ma näen :)

"Valin F202 AC-40 ja FH202 AC-40 vahel. Kas oskate öelda, mis on nende erinevus? Lisaks hinnale 2 korda? "
Igapäevaelus - peaaegu mitte midagi.

Tere!
Mul on kodukõne küsimus.
Kas kahepooluselise automaatse sisendlüliti ja diffavtomaadi olemasolul on olemas kahepoolsete automaatsete masinate paigaldamine pistikupesade, valgustuse või üksikute elementide (õhukonditsioneer, pesumasin jne) üksikutele vooluahelatele?

Tere pärastlõunal Ei, pole vajadust paigaldada kaheliinilisi võrke rühma-liinidel.

Selge Kuidas on diferentsiaalautomaate?
Minu sõber elektrik soovitab mitte muuta erinevust üldse.
Teisest küljest, vastavalt meie standarditele, on vaja iga 5 rida muuta. Mul on 9 rida
1 rida vastutab valguse eest, 4 rida pistikupesade seeriast (ligikaudu 5 luku kohta iga rida), veel 4 erinevat rida konditsioneeridele ja pesumasinale.

Kuigi kuldne keskmine on suunatud, asetage alguses üks diff masin.

Kas elektrik on korras? Ja kui palju on regulatiivne vajadus paigaldada täiendavaid erinevusi iga 5 rida?

"Mis on diferentsiaalautomaadid?"
Positiivne.

"Minu sõber elektrik soovitab mitte panna erinevust üldse."
Esiteks ei ole selge, mida teie sõber tähendab sõna "diferentsiaal". Milline on erinevus mehhanismide ja masinate teooria raamistikus, ma tean. Ja elektrotehnika valdkonnas sellist asja pole, on olemas mõiste "diferentsiaalkaitse".
Ja teiseks, teie sõber ei ole elektrik, sest ta annab selliseid nõuandeid.

"Vastavalt meie standarditele on diferentseeritud iga 5 rida."
Ma ei tunne Hispaania norme, kuid vene PUEd põhinevad mitte liinide arvul, vaid väidetava lekkevoolul. Tsiteerin:
"7.1.83. Võrgu kogu lekkevool, võttes arvesse ühendatud statsionaarseid ja kaasaskantavaid elektritarbijaid tavapärasel kasutamisel, ei tohiks ületada 1/3 RCD nimivõimsusest. Andmete puudumisel tuleb elektriliste vastuvõtjate lekkevool arvutada 0,4 mA koormusvoolu 1 A kohta ja võrgu lekke voolu arvutusmeetodil 10 μA 1 m pikkusele faasijuhtmele. "
Praktika näitab, et tarbijate tegelikud lekkevoolud on vähemalt pooled hinnangulistest. Töökõlblike kaablite lekked on üldjuhul ebaolulised.

"Kuigi kuldkeskme poole pöördumine paneb algusest peale ühe diff masina."
Tüüpiline näide rahanduse ülekajast terves mõttes. Parem pange kaks RCD-d 40/30 ja muretage nende all olevaid jooni 4 + 5-ni. Grupi masinad, muidugi - unipolaarne.

Sul on õigus, arvatavasti elektrikirik mõistab mind terminoloogias vääralt.
Sõna diferentsiaali all mõtlen diferentsiaalkaitset.

Aga tagasi oma kavandatud kava.
Idee oli automaatsete masinate paigaldamine 24 elemendiga kastis. Ühe RCD abil oli 2 ahelat ühe vaba kohta. Ahelaautomaadid on ühepositsioonilised kahe mooduliga.
Nüüd on muudetud kahe skeemiga diferentsiaalkaitse ja kahe ühe moodulautomaatidiga modifitseeritud skeemi järgi, vastavalt eelnevale, meil on 2 vaba teenindusaegasid.
Ühe mooduli automaatsete seadmete hinna erinevus kahe mooduliga ja täiendavate RCD-dega suureneb kulude võrra 24% võrra.

Mis öelda tervisliku mõtte ja majandusliku koosseisu kohta?

"Automaatmasinad kava ühepooluseline, kahe mooduliga."
. Kas teadsite 1P + N automaatveid?

"Mis mõista tervisliku mõtte ja majandusliku koosseisu tasakaalu?"
Alexander, asendage kõik rühmaautomaadid bipolaarselt unipolaarseks. Siis on majanduskomponenti hõlmav mõistlik mõistus.

hea pärastlõunal bipolaarne, siis kõik paistab olevat selge. Aga ma ei suuda ikkagi 3p ja 4p välja mõista. Eramu sissepääsu juures siseneb muru 4 * 16, siis kuidas oleks parem 4p-masina käivitamine või 3-p masina paigaldamine?

Andrei, tere. See sõltub sellest, millist maandussüsteemi kavatsete. Kui TT, siis vajate kvadrupooli. Kui TN-C-S, siis neutraalne ei pea purunema.

Tere pärastlõunal Vanemad elavad 60-ndal vana Hruštšovis. Trepi kaitsekil on lihtsalt kohutav (vigadega liiklusummikud, alumiiniumjuhtmed). Hiljuti on elektrienergia hakanud kaotama ja elektrik juhtimisettevõttele ütleb, et kõik reeglid))). Ma tegin otsuse, et 25A-st on vaja osta automaatne masin odavast seeriast (tõenäoliselt kahesuunaline) ja asendada sisend sillaga 3x4.0 vaskega. Siis tekkis maandus - elektriettevõttes öeldakse, et sellistes majades peate maha nullima hakkama (lihtsalt keerake juhtmed katikesse ja ühendage nullterminaliga). Ja pärast artikli lugemist mõistsin, et see ei pruugi olla hea, kui faas ja null muudavad kilbi sissepääsu. Mida sa selle kohta nõu annad? Kuidas ma saan maad, mis vajavad pesemist?
Ma planeerin ka korteris: väljastpoolt loendurist kahe-terminali 20-25A (see on võimeline kohe energiat välja lülitama), seejärel 10A tüüpi odavate seeriate valgustamiseks iga ruumi 16A-tüüpi pistikupesadesse ja räpane tarbija (mikrolaineahi, kliimaseade, pesumasin). ja võib-olla paar 6A iga ruumi, köögi ja vannituba). Ma panen ühe UZO 30A 30mA (või isegi 10mA) pesumasina pesadesse, vannituppa ja köögisse kuulipildujate ees.
Väljundväljakutele (mikrolaineahi, pesumasin) ja kiner vask 3x2,5 kinu, ülejäänud 3x1,5 pistikupesadesse ja 2x1,0-valgusesse (majapidamismaterjalid, võib-olla isegi väiksema sektsiooni väärtused, kuid meil on sellised juhtmed selgelt väiksem osa).
Palun näidake minu vigu, anna nõu.

"Elektriettevõttes ütlevad nad, et sellistes majades tuleb maa nullist välja visata"
Ei, sellistes majades oleva neutraalse torni ristlõige ei võimalda sellest maad eraldada (PUSS punkt 1.7.131).

"Kuidas ma saan maa, mis on vajalik pesumasina jaoks?"
Mitte veel. Kuid juhtmestik seisab ikkagi kolmekäigulises, tuletorni tulevases rekonstrueerimises.

"Või ehk isegi 10mA"
Maandamise puudumisel - tingimata 10mA.

"Teistesse pistikutesse 3x1,5"
Ei, teistel pistikupesadel - ainult 3x2,5. Pistikupesast saab paigaldada 3x1,5 kaablit ainult 10A automaatse masina seisukorras.

"Ja valgustus 2x1.0"
Valgustamiseks on vaja ka kolmekihilist kaablit, isegi kui valgustitel pole hetkel maandusklemme (punktid 7.1.70 ja 7.1.36 ПЭЭ).

Tere Minu küsimus on see, kas saate köögi pistikupesasid. Kavandi kohaselt jagatakse kilbiga ise kaks rida. RCD 25A ja seejärel 2 automaatselt 16A juures. Ja veel, saate ühendada pliidiplaadi ühepostilise automaatse 32A abil otse ilma väljalaskeeta. Üldine RCD on 63A.

Vitali, tere.
Kui automaat, mille nimiväärtus on mitte suurem kui 25 A, on kõrgem kui 25-amprilisel RCD-l, siis jah, saate. Kui ei, siis installige see.
Plaat saab otse klemmploki kaudu ühendada. Kuid see ei ole väga mugav.

Tere Ma lugesin artiklit ühe hinge läbi, kõik on selge ja arusaadav. Täname teid töö eest.

Kuid on üks väike küsimus. Ma tahan, et minu korteris visata eraldi pesa ja katla ühendamiseks. El. pärast loendurit on plokk kolme ühepostilise automaaga: kaks C16 ja üks C40. Selle tehnika passide kohaselt kulub pesumasin nii palju kui võimalik 1,8 kW ja boileri võimsus 2 kW (tehase katlil on toitekaabel RCD). Kui ma õigesti loen ja mõistan, siis ma viskan kaabli armatuurlaual olevatest masinatest korteri kahe-terminalini (ma vajan selle tehnoloogiaga ühendamiseks kahesuunalist 20A automaatti) ja seejärel uut masinat seadmesse. Öelge mulle, kas ma õigesti aru sain ja kas selline ühendusskeem on ohutu.

Roman, tere. Katlajuhtme RCD on hea, kuid see ei anna midagi lubadust. Lisaks on olemas hajuskaitset sisaldav pesumasin.
Seepärast paigaldage põrandapaneelile täiendav diffavtomat C16 30mA ja laske sellel all oleva pesumasina ja boileri 3x2,5 rida. Võtke maa sellel joonel kilbi korpusest. Teil on elektrilised ahjud; tõusev ristlõige võimaldab.

Tänan teid konsultatsiooni eest. Nädalavahetusel teen seda.

Ja veel üks küsimus sama konfiguratsiooni kohta. Kas vaskkaabli kilbi erinevus on ristlõikega 1,5 ja 2,5 mm? Mida sa soovid?

Loomulikult on see vahe. Kindlasti on vaja 2,5 ruutu.

Hea päev. Ja millistel juhtudel kasutate AV-d neutraalse vabastusega?

Cyril, tere. Automaat 1P + N reeglid on enamikul juhtudel lubatud. Kuid parem oleks täieõiguslik bipolaarne võrgustik (2P).

Ütle mulle, palun, kahevoolulise võrgu kohta. Õigesti mõistan õigesti, et kahepostilise automaatti saab panna võrku "faas ja null", kuid tüüpi "faas ja PEN" võrku - kas see on võimatu?

Täpselt PEN-juhtme ei saa sisse lülitada. Seetõttu tuleb kahepordi võrk asetada peale PEN-i jaotuse punkti ja nihutatav neutraalne N peab olema sisse lülitatud.

Aitäh Ja millist süsteemi kasutatakse tavalisel viiekorruselisel paneelil Hruštšov - "faas ja null" või "faas ja PEN"? Eeldusel, et kapitaalremondi juhtmestik ei toimunud täpselt 1990. aastal (ja tõenäoliselt ka ehitamise aja järgi).

Faasiline ja neutraalne (töötav, N). PENi ristlõikega ei tõmmata. Ärge püüdke sellist tõusutoru maanduda, see on ohtlik.

Sain seda. Täname vastuste eest.

Tänan, suurepärane artikkel. Ma kujutasin kõik nii hästi - kuigi mitte professionaalne elektrik, aga ma teen kõike ise. Artikkel lubas kinnitada oma ideede õigsust. Internetis on sellest palju kirjutatud, kuid enamasti selline jama.

Tere Kas trimmeril (muru niiduk) on kaheosalise pistiklüliti asemel ühepistilise lülituslüliti paigaldamine? lahti üks traat? Nupp põles välja. Nupp kontrollis kollektori mootorit 220 V. Mootori puhul on oluline - arcing, transients...?

Igor, tere. Mõistan teie küsimust, see nupp on üsna vähe ja seda on raske leida. Kuid proovige siiski teda leida. Siinkohal pole mootorit (ta ei hooli), vaid ohutult.
Esiteks on kõik elektrilised tööriistad varustatud bipolaarsete nuppudega. See on elektriohutuse küsimus, sest kui te murda ainult ühte traati, võib tööriist olla potentsiaalses faasis.
Teiseks, vajate nuppu, mitte lülituslülitit. Kui te kogemata vabastate trimmeri oma käest, lülitub nupp välja (see ei ole lukus) ja tööriist ei saa vigastada. Ja lülituslüliti puhul töötab trimmer ka edaspidi ja see on ohtlik.

Irooniaks on see, et nupul pole puudust, vaid meie pealinna edasimüüjad nõuavad seda 3 dollarit, kuigi meie endises kapitalis maksab see 0,8 dollarit, kuid lisaks posti teel. Ja mul on üks sammas.

Igor, siis otsige kahe kontaktrühma jaoks sisse lülitatavat lülitit kolme positsiooni jaoks, ilma äärmuslikes asendites kinnitamata. Mõned neist. Algoritm töötab nendega (sisse) -off- (on), kus (sulgudes) tähistab fikseerimise puudumist.

Leidsin selle: mikro-lüliti 2D701. Ma arvan, et ma panen selle, 10 A on täiesti rahul, vana oli 8 A.